Pomoc psychologiczno–pedagogiczna w naszej szkole jest organizowana zgodnie z zapisami zawartymi w Statucie Szkoły, „Procedurą organizowania i udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole Podstawowej nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza w Sandomierzu” oraz „Strategią działań wychowawczych, edukacyjnych, informacyjnych i profilaktycznych wobec uczniów w Szkole Podstawowej nr 4 w Sandomierzu”.
Pomocą psychologiczno – pedagogiczną obejmowani są uczniowie na wniosek rodzica, wychowawcy, nauczyciela lub specjalisty pracującego z dzieckiem. Objęcie ucznia pomocą nie wymaga posiadania opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej czy orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, może wynikać jedyniez rozeznania jego potrzeb.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna realizowana jest w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz organizowana jest w formie:
- klas terapeutycznych;
- zajęć rozwijających uzdolnienia;
- zajęć rozwijających umiejętności uczenia się;
- zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
- zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
- zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu;
- zindywidualizowanej ścieżki kształcenia;
- porad i konsultacji;
- warsztatów.
Rodzice uczniów mogą skorzystać z pomocy psychologiczno – pedagogicznej w szkole w formie:
- porad;
- konsultacji;
- warsztatów;
- szkoleń.
KORZYSTANIE Z POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE JEST DOBROWOLNE I NIEODPŁATNE.
PROCEDURA ORGANIZOWANIA I UDZIELANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ